Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σαμπρίνα- αναδρομή και δισκογραφία

 


 Γεννήθηκε στην  Ροδεσία,σημερινή  Ζιμπάμπουε  το 1969 από  έλληνες  γονείς με το πραγματικό της  όνομα να  είναι Αλεξάνδρα  Τσερκάνου

Στα  18  της έρχεται  στην Ελλάδα και ασχολείται με το  τραγούδι

Έχει  συμμετάσχει σε  24  μουσικά  albums εκ των οποίων τα  17 προσωπικά της

Η πρώτη  της προσωπική της δουλειά  βγαίνει στην κυκλοφορία  το  1992  και τιτλοφορείται 

"Στην αγκαλιά μου  έλα"

και  έχει την υπογραφή του Κώστα Χαριτοδιπλωμένου 

Το  άλμπουμ  κινείται  σε  ντίσκο  ποπ  80ς  δρόμους

με το  τραγούδι  "Λάθος"  να   κάνει αίσθηση 








Απ  τον ίδιο   δίσκο ξεχωρίζω  και το  τραγούδι "τώρα  ή ποτέ"
ένα   ρυθμικά   γρήγορο  χορευτικό κομμάτι που  συνδυάζει την σχολή Καρβέλα όπως αυτή  διαμορφώθηκε στα  80ς  μαζί με  μια  ιταλοντίσκο  αισθητική





Επίσης το   τραγούδι "Υποκριτής" απ τον ίδιο δίσκο   θυμίζει   σχολή Καρβέλα
...μην ξεχνάμε πως  είμαστε  ακόμη  στα  1992  όπου  το  δίδυμο Καρβέλας-Βίσσυ  σαρώνουν  και καθορίζουν τα μουσικά  πράματα  τουλάχιστον στο ποπ   πεδίο  στην Ελλάδα


Το  τελευταίο τραγούδι του δίσκου  τιτλοφορείται "σβήσε το φως" και   μας  "ταξιδεύει"  στην αγγλική  ποπ   κυρίως της εποχής  1987-1988

  Στα  1993  κυκλοφορεί ο δίσκος "Ελεύθερη"
Εδώ  συναντάμε μια ελαφρά τάση   απομάκρυνσης απ τις ποπ  καταβολές  των 80ς και μια προσέγγιση  σε πιο  ελληνο-πιασάρικους μουσικούς  δρόμους
Το  τραγούδι  "Φεύγω",μαζί με το "γεια  σου" βέβαια είναι  το μόνο ίσως που συνδέει  το πέρασμα απ τον πρώτο  ποπ δίσκο στον  2ο

Παρ όλα αυτά  ο  2ος δίσκος της παραμένει   ποπ
Στον τρίτο  δίσκο όμως  με τίτλο  "Εγώ θα  είμαι εδώ"
περνάμε  ακόμη περισσότερο σε πιο  ελληνο-πιασάρικους  μουσικούς δρόμους
Μην ξεχνάμε πως είμαστε  στα  1994  και παντού  στην  χώρα κυριαρχούν τα  μαγαζιά που  αποκαλούνται ελληνάδικα
Στο  "εγώ θα είμαι εδώ" 
το μαλλί έχει ξανθύνει  περισσότερο ενώ και  φωνητικά  πλέον παρουσιάζεται  πλέον  πιο ώριμη από ποτέ


 
Τον επόμενο χρόνο  έρχονται οι "γειτονιές του  φεγγαριού" και  η Σαμπρίνα   αποδεικνύει  την κλασσική πορεία  όλων των  ελληνίδων που  σκάσαν  στην μουσική με  ποπ   τραγούδια . Σχεδόν νομοτελειακά  μετά τους  3-4  δίσκους   οι  τραγουδίστριες  είναι αναγκασμένες  να περάσουν σε πιο  λαϊκά  μονοπάτια
Άλλωστε  όπως και όσες ακολουθήσαν   την  προδιεγραμένη απ το ποπ στο σκυλέ  πορεία  δεν  ξανθύναν  το μαλλί τυχαία
Οι  θαμώνες  του "πρώτο τραπέζι   πίστα"  πάντα  είναι  θιασώτες της από-ποπ-ποίησης








Στα 1997  ο  λαϊκός   ήχος βαραίνει ακόμη περισσότερο ενώ έρχεται και μια συνεργασία  που εμένα προσωπικά  μου προκάλεσε  γέλιο  - αλλά αυτό είναι το εντελώς υποκειμενικό - με τον Σταμάτη Γονίδη
Αν  και η Σαμπρίνα  εμφανίζεται ομορφότερη όσο ποτέ  εν τούτοις  αναγκάζεται η  φωνή της να θυμίζει  κάτι το   κατινιστίκο απ τα  ινδοπρεπή της δεκαετίας του  50


Στο 1998  ο ήχος  φλερτάρει με  αραβικές  μελωδίες  συνοδευόμενες από  χαρντ  ροκ  κιθάρες και μπουζούκι 
Η λογική  που   στήνεται ο δίσκος είναι  πολύ  σωστές όμως κάπου  χάνει σε εμπνεύση

Το μιλένιουμ σε μένα έδειχνε  σαν να χάζεψε το σύμπαν 
Βέβαια ήταν η εποχή που   δάνεια  έρεαν άφθονα απ τις τράπεζες και  ακόμη και οι πιο  φτωχοί ή  οι πιο εξωσυστημικοί  φλερτάραν με την απόκτηση υλικών αγαθών
Όταν  μπουκώνει  η κοινωνία από "αχρείαστα " αγαθά  τότε ο  έρωτας , η αγάπη και το συναίσθημα δίνουν την θέση  τους  στο "...αποτέλεσμα άνευ ουσίας"
Ήταν η εποχή που  η  υλική  καταξίωση  έπρεπε να   επισφραγιστεί  με ένα  γρήγορο  boom  - boom σε μια εποχή που η κοινωνιολογία  υποχωρούσε προς χάριν του  "απόλυτου τίποτα"

To 2002  περνάμε  βατούς  αμερικάνικους   ήχους, εκείνους του  ανέπνευστου αμερικάνικου   rnb  που έδινε π[ερισσότερο βαρύτητα στο χορευτικό και λιγότερο στην μουσική

2003 και ο  δίσκος  "αγόρι μου"  με το ομώνυμο  τραγούδι να ναι   ένα  ζειμπέκικο- άλλωστε ήμαστε στην εποχή όπου ο Πλούταρχος μεσουρανεί  επαναφέροντας το   είδος αυτό στην επιφάνεια
Εγώ πάλι απ αυτόν τον  δίσκο   ξεχωρίζω το   τραγούδι "Μην διστάζεις" 
Ένα  επιθετικό   χορευτικό ποπ τραγούδι
στο εν λόγο  είδος  αν είχε επιμείνει  η Σαμπρίνα πιστεύω θα μεσουρανούσε μέχρι σήμερα




ακολουθούν  3 ακόμη  δίσκοι  ως το  2007  που  κινούνται  στον  ήχο της πίστας χωρίς όμως  να αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο 
ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που  η δισκογραφία   σταματά   πριν από 14 χρόνια

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένας Πόντιος τιμά δια της τέχνης την γιαγιά του

 Από τον Χρήστο Τσάμη ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΤΗ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΞΕΙΝΟ ΠΟΝΤΟ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ΣΟΧΟΥΜ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΤΟ 1930… Η γεροντική άνοια είναι μια ασθένεια που φθείρει την ανθρώπινη ύπαρξη και αλλοιώνει κάθε στοιχείο του ανθρώπου και καταλήγει στο θάνατο. Προσπάθησα να μνημονεύσω κάθε στοιχείο της μορφής της μέσω των αντικείμενων της καθημερινότητάς της. Μέσα από την εικόνα της γιαγιάς μου· από το σώμα–πορτραίτο θέλησα να αποδομήσω και να συνθέσω μια εικόνα οικεία για να αναδομηθεί σε μια εικόνα μνημειακή με δομικά υλικά τις μνήμες και τα βιώματα της παράδοσης και της ταφικής μας τελετουργίας. Τα διάφορα υλικά που έχω χρησιμοποιήσει, κατά κύρια βάση ευτελή, έχουν συμβολικό χαρακτήρα και αντιπροσωπεύουν τη λεπτή γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου, και τη φθορά των χαρακτηριστικών της μορφής και της συμπεριφοράς της γιαγιάς μου. Λειτουργούν όλα ως προσωπικά αντικείμενα της αποθανούσας γιαγιάς μου Μάχης...

ΠΑΟΚ- Κυπελλούχος Ελλάδος 2021(φωτο-αφιέρωμα)

 

principled struggle- διήγημα

principled struggle- διήγημα :  O Μπέρκ βρέθηκε  το 1983 στην Τσεχοσλοβακία Ως μέλος  διεθνούς ένοπλης οργάνωσης που χτυπούσε  δυτικούς  στόχους καταπίεσης  ανά τον κόσμο ...