Ο Βασίλης Ραφαηλίδης σε ένα απ τα βιβλία του για τον κινηματόγραφο, αναφερόμενος σε μια "αντιπαλαιστινιακή " ταινία ακροδεξιάς υφής μας εξηγεί πως στο Χόλιγουν επικρατεί μια ιδιότυπη λογοκρισία
Σε μια ακτινογραφία της ταινίας μας δείχνει πως ο σκηνοθέτης φτιάχνοντας μια φιλο-ισραηλινή ταινία "σπάει" την λογοκρισία και κατ ουσίαν μας δίνει μια πρώτης τάξεως παρουσίαση του δράματος που περνάν οι ξεριζωμένοι απ τις εστίες του Παλαιστίνιοι στους προσφυγικούς καταυλισμούς του Λιβάνου που τους οδηγεί στην ένοπλη αντίσταση
Αυτός ο πρόλογος γίνεται για να κατανοήσουμε λίγο την σειρά penny dreadfull-city of angels"
Η σειρά κινείται γύρω από μια μεξικάνικη οικογένεια του los angeles της δεκαετίας του 30.
Ο μεγάλος αδερφός είναι μαχόμενος συνδικαλιστής - έπρεπε να δουλέψει από πολύ μικρός αφού ο πατέρας του σκοτώθηκε σε μια πυρκαγιά στο χωράφι που δούλευε....θα επανέλθουμε στην πυρκαγιά αργότερα...
Ο μεσαίος αδερφός είναι ο πρώτος άνδρας που γίνεται ντεντέκτιβ της αστυνομίας
Ο μικρός αδερφός εντάσσεται σε μια συμμορία των δρόμων
Στην χριστιανοπαγανιστική θρησκεία των Μεξικάνων υπάρχει η θεότητα της Σάντα Μουέρτε
Είναι η Αγία του Θανάτου , η οποία παίρνει τις ψυχές όσων φεύγουν και τις οδηγεί στον Άλλο Κόσμο με ασφάλεια
Η μαυροφορεμένη αδερφή της είναι η κακιά. Κατεβαίνει στον κόσμο και προσπαθεί να σπείρει το κακό και τον θάνατο στους ανθρώπους
Η καλή αδερφή παρακολουθεί αλλά δεν παρεμβαίνει
και αυτό εχει τον πολιτικό συμβολισμό του μιας και οι φασίστες πάντα λαμβάνουν απ την οικονομική εξουσία όλη την απαραίτητη βοήθεια ενώ οι καταπιεσμένοι πρέπει και οφείλουν να στηριχθούν στις δικές τους πνευματικές και σωματικές δυνάμεις
Παροτρύνει τους ανθρώπους να τα βάλουν μόνοι τους με τις υπέρτερες δυνάμεις της κακιάς αδερφής της
Η ιστορία μας ξεκινάει σε ένα χωράφι του Los angeles όπου φτωχοί μεξικάνοι δουλεύουν για ένα πιάτο φαί πολλές ώρες κάτω απ τον καυτό ήλιο
Η κακιά αδερφή εμφανίζεται στο χωράφι και σπέρνει την φωτιά με αποτέλεσμα να καούν ζωντανοί οι φτωχοί εργάτες
Η Σάντα Μουέρτε απλά κατεβαίνει να παραλάβει την ψυχή του πατέρα του Τιλαγκο, του μεσαίου αδερφού.
Ο μικρός Τιάγκο βλέποντας τον πατέρα του να καίγεται ζωντανός τρέχει μέσα στις φωτιές να τον σώσει. Φτιάνοντας κοντά του η Σάντα Μουέρτε για να του σώσει την ζωή τον χτυπάει δυνατά πάνω απ το στήθος του και τον τινάζει μακριά απ την φωτιά
Στην δεκαετία του 30, την πόλη του los angeles έχουν κατακλύσει Γερμανοί ναζιστές (εδώ ξεκινάει η ποιητική αδεία για την εξέλιξη της υπόθεσης)
Βρίσκουν πρόθυμους συνεργάτες σε φιλόδοξους στην καπιταλιστική κρούστα της πόλης με σκοπό να κυριαρχήσουν στην περιοχή
Ο καπιταλισμός είναι ναζισμός και ο ναζισμός είναι καπιταλισμός
κατ ουσίαν αυτό μας μεταφέρει η σειρά "σπάζοντας" την χουλιγουντιανή λογοκρισία
Το Χόλιγουντ βέβαια γνωρίζει καλά τι συμβαίνει αλλά την τελευταία 20ετια πάσχοντας από καλά σενάρια , μας κάνει την χάρη να μας επιτρέψει να δούμε την αληθινή πλευρά των πραγμάτων μέσα απ την δράση δυο μπτσων
Ο ένας είναι ο Τιάγκο, μεγαλωμένος σε μια θρήσκα μεξικανική κοινότητα ο ίδιος είναι άθεος
Ο δεύτερος είναι ένας βασανισμένος μεσήλικας εβραίος, ο μόνος που δέχεται τον μεξικάνο για συνεργάτη του, ο οποίος επίσης είναι άθεος
Έχουμε δηλαδή δυο ήρωες όπου οι κοινότητες τους αν μη τι άλλο γυρίζουν γύρω απ την θρησκεία , με τους ίδιους να είναι άθεοι
Συνάμα είναι δέκτες του ρατσισμού της "λευκής αμερικανικής υπεροχής"
Αυτοί οι δυο άντρες καλούνται να σταθούν εμπόδιο στα σχέδια των γερμανών ναζί και των αμερικάνων καπιταλιστών που φαινομενικά φτιάχνουν δρόμους στην πόλη (το "η χούτα μας έκανε δρόμους ...") στην πραγματικότητα όμως αν κοιτάξουμε καλά τον χάρτη προσπαθούν να φυλακίσουν μέσα στις γειτονίες δια των αυτοκινητοδρόμων τις "μη καθαρές φυλές" της πόλης.
Εβραίους, Μεξικάνους, Μαύρους, Κινέζους...
Οι δυο τους θα έχουν την βοήθεια και μιας ηλικιωμένης ανύπαντρης κυρίας η οποία μέσα απ την ευγένεια του χαρακτήρα της μας αποκαλύπτει σιγά - σιγά πως ήταν απ τους πρωταγωνιστές της διαδήλωσης των αναρχικών στο Σικάγο που έμεινε στην ιστορία για την καθιέρωση του 8ωρου , αφού όμως βίωσε την σφαγή των κατασταλτικών δυνάμεων
Στην σειρά δεν λείπει και η απαξίωση των πρωταγωνιστών για το fbi και για τον τρόπο που αυτό φέρθηκε στην επίσης αναρχικιά Έμα Γκόλντμαν
Σίγουρα κατ εμέ βλέποντας την πρώτη σαιζόν πιστεύω αξίζει να την προτείνω σαν σειρά
...δεν παίρνω όρκο για την δεύτερη σαιζόν μιας και οι αμερικάνοι έχουν μια ιδιαίτερη απαράμιλλη ικανότητα να καταστρέφουν ωραίες σειρές που οι ίδιοι δημιουργούν
απ την άλλη βλέποντας και την στάση του Κούλη αναφορικά με την απεργία πείνας του Κουφοντίνα μήπως μας προειδοποιούν απλά απ την σειρά για τον παγκόσμιο φασισμό που ...έρχετε; ήρθε;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου