Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεν υπάρχουν φασίστες λόγο άγνοιας


Ο ένας  μου ο παππούς ο Πάντσο  γεννήθηκε,έζησε και πέθανε  σαν  αγρότης.
Μικρό παιδάκι πέρασε απ τον Πόντο κυνηγημένος με την οικογένεια του στο Σοχούμι και  από εκεί με καράβι  στην Θεσσαλονίκη  όπου  εγκαταστάθηκε σε κάποιο χωριό της Μακεδονίας
   Ήσυχος αλλά  χειροδύναμος άνθρωπος, αν αναγκαζόταν να  χτυπηθεί με κάποιον και δεν μπορούσε να αποφύγει την φασαρία δεν την  φοβόταν και "ξάπλωσε" αρκετούς τσαμπουκάδες κάτω
   Ο άλλος  ο παππούς μου ο Μίσα , γεννημένος  στις "θολές" περιοχές  που κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά  σήμερα αν  είναι  αρμένικες ή  γεωργιανές  έζησε  τα πρώτα του χρόνια σε ένα καθαρά  ποντοαρμενικό  χωριό. Έφηβος μετακόμισε  στην Τιφλίδα, εργάστηκε  ως  ταχυδρόμος  του  Τσάρου  και μεταφορέας μηνυμάτων  των επαναστατών κατά την διάρκεια της επανάστασης  του 1917
   Κινητικός άνθρωπος, κυνηγούσε τις  φασαρίες  και δεν τις φοβόταν , όπως και   τα γλέντια αλλά και τους μπελάδες  που μπορούσε να βρει ασχολούμενος με τα πολιτικά
   Στην Ελλάδα  βρέθηκε να  είναι  στέλεχος του κκε  και εαμίτης
   Αυτοί οι δυο άνθρωποι δεν είχαν ίντερνετ, ενημέρωση, πρόσβαση  σε βιβλία.
   Σίγουρα  την δεκαετία του 30 αν  άκουγαν ή  έβλεπαν κάποιον γκέη ή  λεσβία  ας πούμε  θα  τους παραξένευε το θέαμα. Εν τούτοις ο Πάντσο θα  προσπαθούσε  να τους δικαιολογήσει είτε  θεωρώντας πως  "έτσι γεννήθηκαν"  , είτε πως είναι "άρρωστοι" και το τελευταίο πράμα που  θέλουν είναι η επιθετικότητα   της κοινωνίας  εναντίων τους .
   Ο Μίσα πάλι  που ταν λίγο πιο μπελαλής  μπορεί να τους μιλούσε, να δήλωνε την διαφωνία  του, μπορεί και να μάλωνε στα λόγια μαζί τους, σίγουρα όμως  θα αναγνώριζε το δικαίωμα  τους να είναι ότι θέλουν να είναι  και  το δικό του δικαίωμα όμως να  το συζητήσει μαζί τους όπως συζητάν  όλα τα άλλα  θέματα
  Σίγουρα  ως εδώ  διαβάζοντας; αυτές τις γραμμές , πολλοί  νεό- δικαιωματιστές  θα κρίνουν τους ανθρώπους, τις απόψεις και τις  σκέψεις  των ανθρώπων της δεκαετίας του 30  με  σημερινά  νεόμεταμοντέρνα  δεδομένα   - αν δεν μπορούν να καταλάβουν την διαφορά  δεν τους φταίει κανείς παρά η  ιδεοληψία  τους
     Στο χωριό ο Μίσα είχε έναν  ξάδερφο  επίσης κκε. Στο σπίτι του  ο  ξάδερφος  εφάρμοζε το έθιμο του ΜΑΣ
  Το  Μας  ήταν ένα  έθιμο  κατά το οποίο  ακόμη και  αν έπιανε  φωτιά το σπίτι,  η  νύφη  απαγορευόταν να κοιτάξει ή να  απευθυνθεί  στον πεθερό. Αν το  κάνε μπορεί να είχε  ξύλο ή  να την στέλναν πίσω  στον πατέρα της και να περνούσε το υπόλοιπο της ζωής της μέσα στην ντροπή
  Έπιασε μια μέρα ο Μίσα  τον ξάδερφο  του και του λέει
"Όλη μέρα  μιλάμε  για  το πως θα ανατρέψουμε αυτό τον άδικο κόσμο. Πάμε στα χωράφια και κάνουμε  αχτίφ , μας κυνηγάν , τους κυνηγάμε  και  όλα αυτά γιατί θέλουμε έναν κόσμο ισότητας  για όλο  τον κόσμο και συ σπίτι σου εφαρμόζεις το μας στην νύφη  σου; Δουλευόμαστε  δηλαδή;"
  Ο ξάδερφος  φανερά  ενοχλημένος γύρισε και του απάντησε
"Άλλο η αλλαγή της κοινωνίας  άλλο  το τι θα κάνει  ο καθένας μέσα στο σπίτι  του και  συ  τέρεν την δουλείαν  ς"
   Οι άνθρωποι της  δεκαετίας του 30 , αλλά και αργότερα  δεν είχαν  την δυνατότητα να  αποκτήσουν πρόσβαση  σε  πληροφορίες , αναλύσεις, ενημέρωση, επιστημονικά αποτελέσματα  και κάπου  ίσως να ήταν  αιτιολογημένη  η αντίδραση  τους λόγο άγνοιας σε  κάποια θέματα
   Σήμερα όμως  δεν μπορεί κάποιος  να είναι κοινωνικός ή  φυλετικός   ρατσιστής και να επικαλεσθεί οποιαδήποτε  δικαιολογία
   Σήμερα  ο σύγχρονος  άνθρωπος έχει πρόσβαση σε κάθε είδους ενημέρωση   και οι επιλογές  του   ως εκ τούτου  τον χαρακτηρίζουν  δίχως να μπορεί να φέρει  αργότερα κάποια δικαιολογία
  Θέλει και είναι  ρατσιστής  σήμερα
  Θέλει και είναι φασίστας
  Θέλει και  αφήνεται να  παραμυθιάζεται από πατριωτικά και εθνικιστικά  αφηγήματα
   Δεν  υπάρχει  καμιά  δικαιολογία
διότι δεν γίνεται  να υπήρχαν άνθρωποι  της δεκαετία του 30 οι οποίοι να μην διάκεινται εχθρικά απέναντι σε διάφορες  κοινωνικές ομάδες που τότε "ξένιζαν"-  και  να υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που στρέφονται κατά αυτών των ομάδων


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΑΟΚ- Κυπελλούχος Ελλάδος 2021(φωτο-αφιέρωμα)

 

Η Αγγλία και οι Βίκινγκς

γράφει ο Ερπετός Vikings invade the isle of Lindisfarne, 793 AD. To 793 μ. Χ. οι Βίκινγκς εισέβαλλαν στο μικρό νησάκι του Lindisfarne, στη βόρειοανατολικη Αγγλία. Το νησί γνωστό και ως Holy Island, ήταν τόπος μοναχισμου, κέντρο του Κελτικου Χριστιανισμου από τον 6ο αιώνα. Τώρα οι μοναχοί ήταν Αγγλοσαξωνες που πλέον είχαν εκχριστιανιστει. Οι Βίκινγκς σκότωσαν τους περισσότερους μοναχούς, λεηλατησαν την εκκλησιαστικη περιουσία και πήραν μέχρι και κάποιους μοναχούς ως σκλάβους. Η επιδρομή στο Lindisfarne που θορυβησε έντονα το τότε χριστιανικό τμήμα της Ευρώπης, είναι η πρώτη μεγάλη στην ιστορία των Βίκινγκς και απαρχή της λεγόμενης εποχής των Βίκινγκς που έληξε με τον εκχριστιανισμο τους τον 11ο αιώνα.

Ο Μαμπάτα εξαγριώνεται με την διαχείρση του convid και τις influencers (video)