Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

200 χρόνια μετά τιμούμε μόνο τους κλέφτες των ορέων

 


Τιμούμε τους  ληστές των ορέων

Τι ήταν οι ληστές των ορέων;

Η εθνική αφήγηση τους θέλει να είναι κάτι σαν τέρατα με  μακριά μαλλιά και  τεράστια   κεφάλια που βιάζαν παιδάκια πριν καν γεννηθούν οι βιολογικοί τους γονείς  κλπ

     Η αλήθεια είναι πως  μετά την επανάσταση   ανέλαβαν οι κοστουμάτοι   και   πετάξαν έξω από κάθε διαδικασία  τους  ένοπλους αγωνιστές

Για παράδειγμα  η Μαντώ Μαυρογένους   είχε δώσει όλη την περιουσία  για τον αγώνα και γριά πλέον και φτωχιά "τόλμησε" να ζητήσει μια πενιχρή σύνταξη για να λάβει την απάντηση

"και γιατί να σου δώσουμε σύνταξη  ,

πρόσφερες  κάτι;"

     Πολλοί λοιπόν  αγωνιστές  βλέποντας  την "προδομένη επανάσταση"  αρνούμενοι να πεθάνουν  αναξιοπρεπώς  και ειρηνικά καταφεύγουν στα βουνά όπου λειτουργούν ως  κλέφτες των ορέων (ληστές των βουνών)

Για αρκετές   γενιές ως το 1942  πολλοί άνθρωποι, οι αποκλεισμένοι αυτού του κόσμου καταφεύγουν στα βουνά  και λειτουργούν ως κλέφτες

    Η δράση τους τελειώνει το  1942, όπου τους συναντά ο Βελουχιώτης (άλλο  τέρας  το οποίο  σύμφωνα με την "εθνική  αφήγηση" ήταν και ανίκανος και βιαστής  , και  φλώρος και μαχαιροβγάλτης  και άλλα  ωραία)

  Ο Βελουχιώτης τους μιλάει για μια κοινωνία  δικαίου, για λαϊκή  κυριαρχία  και  για ισονομία  και  δεν δυσκολεύεται να τους πείσει να συστρατευτούν  σε μια  ιδέα  για  την λαϊκή απελευθέρωση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένας Πόντιος τιμά δια της τέχνης την γιαγιά του

 Από τον Χρήστο Τσάμη ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΤΗ ΜΑΧΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΞΕΙΝΟ ΠΟΝΤΟ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ΣΟΧΟΥΜ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΤΟ 1930… Η γεροντική άνοια είναι μια ασθένεια που φθείρει την ανθρώπινη ύπαρξη και αλλοιώνει κάθε στοιχείο του ανθρώπου και καταλήγει στο θάνατο. Προσπάθησα να μνημονεύσω κάθε στοιχείο της μορφής της μέσω των αντικείμενων της καθημερινότητάς της. Μέσα από την εικόνα της γιαγιάς μου· από το σώμα–πορτραίτο θέλησα να αποδομήσω και να συνθέσω μια εικόνα οικεία για να αναδομηθεί σε μια εικόνα μνημειακή με δομικά υλικά τις μνήμες και τα βιώματα της παράδοσης και της ταφικής μας τελετουργίας. Τα διάφορα υλικά που έχω χρησιμοποιήσει, κατά κύρια βάση ευτελή, έχουν συμβολικό χαρακτήρα και αντιπροσωπεύουν τη λεπτή γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου, και τη φθορά των χαρακτηριστικών της μορφής και της συμπεριφοράς της γιαγιάς μου. Λειτουργούν όλα ως προσωπικά αντικείμενα της αποθανούσας γιαγιάς μου Μάχης...

ΠΑΟΚ- Κυπελλούχος Ελλάδος 2021(φωτο-αφιέρωμα)

 

Η αστυνομική οικονομία της κυβέρνησης

Μια οικονομία που υπάρχει   για να συντηρεί  την αστυνομία πριν φάει  τις σάρκες της είναι ικανή να  καταστρέψει το σύνολο της κοινωνίας